فروشگاه اینترنتی تکین مال

فروشگاه اینترنتی تکین مال

فروشگاه اینترنتی تکین مال

فروشگاه اینترنتی تکین مال

نحوه انتخاب یک یو پی اس (UPS) برای رایانه شما

نحوه انتخاب یک یو پی اس (UPS) برای رایانه شما 
یک نوار قدرت ارزان ممکن است از تجهیزات محافظت کند، اما هیچ وقت برای خاتمه دادن به برق و سیستم شما سقوط متوقف نمی شود. برای این، شما یک پشتیبان باتری خواهید داشت که همچنین به عنوان یک یو پی اس (یا UPS) شناخته می شود.
یو پی اس چیست؟
از دست دادن ناگهانی برق و قدرت موجب می شود دو دلیل اصلی آسیب به کامپیوتر و دیگر الکترونیک حساس شود. حتی نوارهای ارزان قیمت کارهای خوبی انجام می دهند که در برابر ضربه های برق محافظت می کنند اما هیچ گونه حفاظتی در برابر قطره در خطوط ولتاژ، ولتاژ خازنی، قطع برق و سایر مسائل مربوط به تامین برق وجود ندارد.
برای محافظت از کامپیوتر شما در برابر وقفه های برق، شما نیاز به پشتیبان گیری باتری دارید. واحد های یو پی اس مانند نوار های قدرت هستند که دارای یک باتری بزرگ هستند و یک بافر در برابر وقفه های منبع تغذیه ایجاد می کنند. این بافر می تواند از چند دقیقه تا یک ساعت یا بیشتر بسته به اندازه واحد باشد.
یک راه ساده برای فکر کردن درباره یک یک واحد یو پی اس این است که در مورد کار بر روی لپ تاپ فکر کنید. شما در منزل هستید، لپ تاپ شما به یک نوار محافظت ضروری مناسب متصل است، و شما مشغول تهیه برخی گزارش ها برای کار است. طوفان تابستان قدرت را از دست می دهد. اگرچه چراغ ها خاموش می شوند، کار شما در کامپیوتر نوت بوک بدون وقفه ادامه می یابد زیرا نوت بوک به طور یکپارچه به برق باتری تبدیل می شود زمانی که جریان برق از سیم برق ناپدید می شود. شما هم اکنون زمان زیادی برای صرفه جویی در کار خود دارید و به طرز وحشیانه دستگاه خود را خاموش کرده اید.
رایانه های رومیزی، با این حال، باتری های ساخته شده را ندارند، مانند لپ تاپ ها. اگر در هنگام قطع برق از روی دسکتاپ کار کرده باشید، سیستم به فوری متوقف می شود. شما نه تنها کار خود را از دست می دهید، بلکه این فرآیند باعث ایجاد تنش غیر ضروری بر روی دستگاه شما می شود. در تمام سالهای کار با کامپیوترها، اکثریت ناتوانی سخت افزاری را می توان مستقیما به اجزای سخت افزاری سخت افزاری در هنگام بستن و فرآیند راه اندازی (خصوصا در صورت وقوع برق یا خاموشی درگیر) مرتبط می شود.
یک واحد یو پی اس، حداقل با یک واحد بسیار کوچک، یک پنجره زمانی فراهم می کند که کامپیوتر شما می تواند به صورت زیبایی بسته شود یا به حالت خواب زمستانی ارسال شود و پس از قطع برق و یا وضعیت دیگر برق برداشته شود. اگر وضعیت در حالی که دستگاه یو پی اس باقی مانده باقی مانده باقی مانده است، شما می توانید بدون وقفه از طریق طوفان کار کنید. حتی اگر شما درست نشستن در مقابل کامپیوتر نشسته باشید، بسیاری از واحد های UPS با نرم افزار می توانند زمانی که دستگاه به قدرت باتری می آید، و در صورت عدم وجود آن به طور خودکار (و به طور صحیح) خاموش شود.
اگر این به اندازه کافی برای متقاعد کردن شما باشد، به عنوان راهنمای شما را از طریق شناسایی نیازهای UPS خود، محاسبه نیازهای برق یو پی اس، و درک ویژگی ها و انواع طراحی انواع واحد های UPS را بخوانید.
کجا نیاز به واحدهای UPS در خانه من دارم؟
 
بازار یو پی اس بسیار متفاوت است. شما می توانید از دستگاه های دسکتاپ کوچک طراحی شده برای نگه داشتن یک کامپیوتر دسکتاپ سبک برای مدت 10 دقیقه استفاده کنید، یا واحد های اندازه گیری شده در فریزر در مرکز داده ها برای نگه داشتن کل بانک های سرور در طول طوفان.
به این ترتیب، ممکن است در هر نقطه از 100 دلار در واحد یو پی اس کم پایان به هزاران نفر خرج شود. مهمترین گام در انتخاب و فرآیند خرید UPS شما این است که قبل از صرف هزینه های دشوار خود را در دنده ای که (یا بدتر، تحت فشار) برای وضعیت خود، صرفه جویی کنید و نیازهای برق خود را مشخص کنید.
اول، درباره تمام سیستم های خانگی یا اداری که نیاز به حفاظت از قدرت گسترده ای که توسط یک واحد یو پی اس تامین می شود، فکر کنید، در صورت قطع برق و یا هر دو، باقی بمانید. برای هر خواننده، یک تنظیم متفاوت وجود دارد، به عنوان مثال، ما قصد استفاده از خانه خود را به عنوان یک الگو برای کمک به شما در مورد همه نیازهای مختلف قدرت موجود در یک محیط مسکونی معمولی فکر می کنم.
آشکار ترین سیستم کامپیوتر شماست. در مورد ما دو رایانه رومیزی در خانه ما وجود دارد - یکی در یک دفتر خانه و یکی در اتاق بازی کودک.
کمتر آشکار، اما هنوز هم مهم است، هر سیستم کامپیوتری ثانویه مانند یک سرور رسانه های خانگی یا دستگاه ذخیره سازی متصل به شبکه استفاده می شود برای تهیه پشتیبان محلی. در مورد ما یک سرور سرور / سرور پشتیبان در زیر زمین داریم.
علاوه بر رایانه های اولیه و رایانه های کمکی، آیا دستگاه های الکترونیکی دیگری وجود دارد که می خواهید از قطع برق ها محافظت کنید و آنلاین نگه دارید؟ در مورد ما همچنین یک مودم کابلی، روتر و گره Wi-Fi داریم که می خواهیم از از دست دادن قدرت محافظت کنیم. برای مثال مودم کابلی معادل «shutdown graceful» وجود ندارد، اما مودم کابلی خاص ما ظریف است و پس از قطع برق نیاز به بازنشانی دستی دارد. اتصال آن به واحد یو پی اس در نزدیکی می تواند نیازهای ما را به UPS کمتری اضافه کند، اما اطمینان حاصل می کند که قطع برق های کوچک برق که در طول بادهای زیاد رخ می دهد و طوفان های تابستان به شما نمی گذراند به قفسه داده ها برای بازنشانی چیزی غیرمعمول ارسال کند.

چقدر بزرگ از واحد یو پی اس نیاز دارم؟
 
در حداقل حداقل، شما در واحد یو پی اس به اندازه کافی آب نیاز دارید تا سیستم کامپیوتری خود را به اندازه کافی مناسب برای خاموش شدن به کامپیوتر بسپارد. این حداقل مطلوب قابل قبول است. اگر یو پی اس دستگاه خود را به اندازه کافی آب نداشته باشد تا از لحظه ای که برق قطع می شود تا زمانیکه با موفقیت بسته شده باشد، شما آسیب به دستگاه و از دست دادن اطلاعات را به خطر می اندازید.
پس چگونه می توان نیازهای سیستم را محاسبه کرد؟ اولین قدم این است که سیستم هسته ای و لوازم جانبی مورد نظر را در صورت از دست دادن قدرت در نظر بگیرید. در مورد سرور خانه ما، ما نیازی به محاسبه بار محیطی نیستیم زیرا هیچ لوازم جانبی وجود ندارد (این یک سرور بی سرعتی است که بدون نیاز به برق از سخت افزار به طور مستقیم در برج استفاده می شود). از سوی دیگر، دو رایانه ما (در دفتر خانه و اتاق بازی) دارای لوازم جانبی مانند مانیتور، درایوهای سخت خارجی و غیره هستند. در مورد قطع برق که در آن شما در کامپیوتر کار می کنید، ارزش این است که باتری مانیتور را نیز عرضه کند تا شما بتوانید با دستگاه ارتباط برقرار کنید. در هنگام محاسبه نیازهایتان، صرفه جویی در مصرف انرژی دستگاه های جانبی را نادیده نگیرید.
با تعیین نیازهای قدرت سرور خانه ما شروع کنیم، همانطور که ساده ترین راه نصب ماست. اگر می خواهید با محاسبات خود بسیار دقیق باشید، می توانید از یک متر قدرت برای اندازه گیری الگوهای مصرف واقعی دستگاه های خود استفاده کنید.
در عوض، شما می توانید رتبه بندی منبع تغذیه برای کامپیوتر خود را به عنوان اندازه گیری از حداکثر قدرت کامپیوتر کشیدن نگاه کنید. با این وجود مهم است که توجه داشته باشیم که یک منبع تغذیه 400 وات بارگیری ثابت 400 وات را تحمل نمی کند. سرور خانه ما یک منبع تغذیه 400 وات دارد، اما با اندازه گیری ابزار Kill-a-Watt، آن را به حداکثر بار راه اندازی کمی بیش از 300W و بار عملیاتی ثابت تنها حدود 250W است.
اگر شما در نظر سنجی قدرت خود بسیار محافظه کار هستید، با حداکثر امتیاز PSU و لوازم جانبی (به این ترتیب شما به جای عمر باتری خیلی کم، عمر باتری اضافی را به پایان برسانید). همچنین شما می توانید دقت محاسبات خود را با استفاده از دستگاه اندازه گیری را افزایش دهید و بیشتر از بودجه خود را به سمت ویژگی های واحد یو پی اس مورد نظر خود اختصاص دهید و نسبت به خرید یک باتری بزرگتر کمتر باشید.
صرف نظر از اینکه از روش دقیق تر یا دقیق تر استفاده می کنید، یک مقدار واتساپ دارید. برای نمونه های محاسبه ما، ما قصد داریم از ارزش 400 تومان استفاده کنیم.
محاسبه قاعده ساده ی انگشت شست شما می توانید برای تعیین مقدار UPS به شرح زیر استفاده کنید:
1.6 * ولتاژ بار = حداقل ولتاژ آمپر (VA)
ولتاژ آمپر اندازه گیری استاندارد مورد استفاده برای توصیف ظرفیت واحدهای یو پی اس است. با استفاده از معادله بالا، می بینیم که حداقل امتیاز VA که ما برای نیازهای 400W نیاز داریم، یک سیستم امتیاز 640 VA می باشد.
پس چه مدت سیستم حداقل سیستم نصب را اجرا خواهد کرد؟ پس از همه، شما یک سیستم پشتیبان گیری باتری را برای رایانه خود دریافت می کنید تا زمانی که قدرت خارج شود، همه چیز را اجرا می کند.
متاسفانه محاسبات فوق العاده سریع از انگشت شست برای تعیین زمان اجرا وجود ندارد مانند اینکه برای تعیین حداقل لازم VA وجود دارد. در حقیقت، این مسئله بسیار غلطی است که اطلاعات ضروری (به خصوص رتبه کارآیی) را استخراج می کند، زیرا استفاده از جداول برآورد تولید کننده (که در هر حال ما آن را در سمت محافظه کار پیدا کرده ایم) بسیار مفید است. شما می توانید محاسبات / ابزار انتخاب از محبوب ترین تولید کنندگان یو پی اس در اینجا را بررسی کنید:
• انتخاب یو پی اس APC
• مشاور UPS CyberPower
• راهنمای انتخاب Tripp Lite
عملا صحبت کردن، هنگامی که شما نیاز حداقل VA برای راه اندازی خود را ایجاد کرده اید، می توانید شروع و مقایسه زمان های اجرا برای واحدهای UPS که حداقل حداقل VA مورد نیاز با سیستم های دارای امتیاز بالاتر برای تعیین چقدر بیشتر شما مایل به صرف برای دریافت وقت اضافی

سه نوع اصلی از واحد های UPS
 
تا کنون ما شناسایی کرده ایم که ما به واحدهای UPS نیاز داریم و چگونه محاسبه کنیم که چه مقدار از واحد یو پی اس ما نیاز داریم. علاوه بر این دو عامل، مهم است بدانیم که چگونه تکنولوژی های عمده UPS در بازار متفاوت از یکدیگر هستند و چرا دو واحد 1000 VA دارای اختلاف قیمت 100 دلار و یا بیشتر (و آنچه که برای پول اضافی دریافت می کنید) است.
سه نوع طراحی اصلی یو پی اس وجود دارد. طراحی کمترین هزینه به عنوان یو پی اس Offline / Standby UPS شناخته شده است. اگر واحد یو پی اس که به دنبال آن هستید، هیچ اشاره ای به نوع آن واحد نداشته باشد، به احتمال زیاد یک UPS آماده به کار است.
یک دستگاه یو پی اس در حالت آماده به کار باتری خود را شارژ می کند و سپس از برق خارج می شود. وقتی این اتفاق می افتد، UPS آماده به کار مکانیکی به پشتیبان گیری باتری تبدیل می شود. این سوئیچ بیش از 20-100 میلی ثانیه طول می کشد که عموما در آستانه تحمل بیشتر الکترونیک است.
یک واحد UPS Line-Interactive دارای یک طراحی مشابه با یک واحد UPS Standby است، اما شامل یک ترانسفورماتور مخصوص می شود. این ترانسفورماتور ویژه باعث می شود واحدهای UPS Line-Interactive بهتر در کنترل زلزله و سقوط قدرت به کار رود. اگر در ناحیه ای زندگی می کنید که دارای مشکالت مکرر یا خطوط ولتاژ است (به عنوان مثال چراغ ها اغلب کم نور هستند اما در حقیقت قدرت را از دست نمی دهند)، قطعا ارزش خرید کوچک یک UPS Line-Interactive ارزش کمی دارد.
واحد یو پی اس های آنلاین گران ترین نوع یو پی اس است زیرا نیاز به مدارهای فوق العاده ای دارد. واحد یو پی اس آنلاین به طور کامل دستگاه های متصل به آن را از قدرت دیوار جدا می کند. به جای پریدن به عمل در اولین نشانه قدرت خروجی و یا مقررات ولتاژ مانند واحدهای آماده به کار و خط-تعاملی، واحد یو پی اس آنلاین به طور مداوم قدرت دیوار را از طریق سیستم باتری فیلتر می کند. از آن جایی که الکترونیک متصل به طور کامل از باتری باطری (که توسط منبع تغذیه خارجی به طور مداوم توسط آن متوقف می شود) به طور کامل خاموش می شود، زمانی که از دست دادن قدرت یا تنظیم ولتاژ وجود دارد، هیچ میلی ثانیه مکالمه برق وجود ندارد. واحد آنلاین یو پی اس به طور موثر یک فایروال الکترونیکی بین دستگاه های شما و جهان خارج است، پاک کردن و پاکسازی تمام برق هایی که دستگاه های شما همیشه در معرض آن قرار دارند. انتظار می رود که حق بیمه 200 تا 400 درصدی برای یک واحد یو پی اس آنلاین پرداخت شود که بر اساس یک Line-Interactive Unit مشابه است.
ویژگی های ثانویه شما ممکن است بخواهید
 
حتی اگر واحد یو پی اس به طور موثر فقط یک باتری پیشرفته است، ویژگی های کمی وجود دارد که می تواند تجربه UPS شما را بسیار افزایش دهد. حالا شما می دانید که چگونه اندازه و مقایسه عناصر اساسی UPS را بیابید، بیایید نگاهی به ویژگی های اضافی که می خواهید هنگام انتخاب یک واحد یو پی اس توجه کنید.
سازگاری نرمافزار / OS: واحدهای UPS صرفا نوارهای قدرت با باتریهای بزرگ قدیمی متصل نیستند. هر واحد یو پی اس به ارزش پول شامل برخی از روش های ارتباطی با کامپیوتر متصل شده است. برای اکثر واحدها، این یک کابل USB ساده بین UPS و کامپیوتر است، به طوری که هنگامی که دستگاه به قدرت باتری سوئیچ می کند، می تواند کامپیوتر متصل را اخطار دهد و روند خاتمه را آغاز کند.
هنگام خرید برای واحد یو پی اس اطمینان حاصل کنید که واحد مورد نظر شما می تواند 1) با دستگاه های متصل ارتباط برقرار کند و 2) به طور خاص با سیستم عامل انتخابی خود ارتباط برقرار کنید. اگر شما در ویندوز هستید این نگرانی زیادی نخواهید داشت، اما اگر شما از macOS یا لینوکس استفاده می کنید، نمی خواهید پس از خرید پیدا کنید که تمام نرم افزارهای سرد و سوت زده شما را در کپی آگهی می بینند ویندوز -فقط.
برای مثال از چگونگی استفاده از نرم افزار UPS با سیستم عامل، از آموزش ما در راه اندازی APC PowerChute نرم افزار.
تعداد خروجی ها: واحد های UPS به طور کلی ترکیبی از خروجی باتری و باتری باتری (اما هنوز محافظت شده با ولتاژ بالا) است. اطمینان حاصل کنید که شاخه های مناسب برای نیازهای شما وجود دارد. بعضی از مارک ها شامل ویژگی های مرتبط با خروجی اضافی مانند رسانه های جانبی محصور می شوند که به طور خودکار لوازم جانبی را برای صرفه جویی در انرژی صرف می کنند.

فیلترهای کابلی: اگر شما می دانید که دستگاه برای مودم کابلی و روتر شما مورد استفاده قرار می گیرد، شما می خواهید دو مشخصات را چک کنید تا اطمینان حاصل شود که یو پی اس شامل پورت های محافظت شده / فیلتر شده برای کابل های اترنت و هماهنگی شما است. (توجه: پورت اترنت در واحد های یو پی اس به طور غلط لاغر هستند، بنابراین اغلب بهترین راه برای جدا کردن منبع اترنت، به عنوان مثال روتر یا سوئیچ شبکه، با حفاظت شخصی خود، به جای نگرانی در مورد جداسازی هر کابل های مختلف قبل از اینکه آن را به کامپیوتر یا دستگاه .)
صفحه نمایش: همه یو پی اس های UPS دارای صفحه نمایش نیستند (و شما ممکن است برای شما اهمیتی نداشته باشید)، اما آنها می توانند بسیار مفید باشند. واحدهای مسن تر و واحدهای پایین تر پایین تر نمایشگرها را شامل نمی شود. به این ترتیب، شما در دریافت بازخورد از دستگاه یا از طریق ارتباط از طریق کابل USB / سریال و یا (بیشتر مزاحم) به عنوان بوق از واحد محدود است. یک صفحه نمایش جمع و جور که می تواند به شما اطلاعات اضافی مانند زمان باقی مانده، سلامت باتری و دیگر چیزهای کوچک را به شما بگوید بسیار مفید است.
نویز / طرفداران: واحد های UPS کوچک به طور کلی طرفداران ندارند. واحدهای بزرگتر اغلب انجام می دهند، و ارزش خواندن بررسی ها و حفر کردن آنلاین را دارند تا ببینند که آیا طرفداران به همان اندازه آرام هستند که ادعا می کنند سازنده است. در حالی که یک واحد یو پی اس به یک سرور خانگی که در زیرزمین نگهداری شده است، در صورتی که یک واحد یو پی اس به نصب روی صفحه اصلی خود اضافه کنید، یک معامله واقعی است.
باتری قابل تعویض کاربر: آیا دستگاه باتری قابل تعویض کاربر دارد و چقدر هزینه دارد؟ باتری های یو پی اس برای همیشه به پایان نخواهند رسید (3-5 سال یک چرخه عمر بسیار معمولی برای یک باتری یو پی اس). هنگامی که باتری در نهایت ناکام است، و شما نیز باید باتری جدید خرید (اگر شما می توانید آنها را به خودتان مبادله) و یا خرید یک واحد کاملا جدید است. به جز UPS های بسیار پایین، شما همیشه باید با واحدهای با باتری های قابل تعویض مورد استفاده قرار گیرید. هیچ دلیلی وجود ندارد که یک واحد 100 دلار + برای عدم توانایی مبادله باتری های 12V ساده در داخل وجود داشته باشد.
غرق شدن در اینجا چیزی است که ما توصیه می کنیم
ما در این مقاله بسیاری از زمینه ها را پوشش داده ایم. ما کاملا درک می کنیم اگر شما کمی از عمق خود احساس می کنید و در این مرحله به دنبال یافتن یک توصیه جامع از یک دوست دانمارک هستید.
در حالی که ما به شدت توصیه می کنیم دقیقا همان واحد یو پی اس را که نیاز دارید با ویژگی هایی که می خواهید دریافت کنید (و هیچ راهی برای رسیدن به آن مناسب نیست بدون انجام ریاضی که در بالا ذکر شد همراه با خرید مقایسه دقیق)، به این معنی نیست که ما توصیه های بسیار قوی بر اساس تجربه ما وجود ندارد.
هنگامی که آن را به بهترین ارزش در هر دقیقه از زمان همراه با مجموعه ای از ویژگی های، می آید بسیار سخت به ضرب و شتم واحد های UPS های CyberPower. اگر چه APC ممکن است یک شرکت با تاریخ مهم و حضور در صنعت (و همچنین واحد UPS شما در بسیاری از تنظیمات شرکت پیدا کنید) آنها با یک برچسب قیمت برتر است که به طور معمول ارائه نمی دهد یک کاربر خانگی برای نشان دادن . دلار برای دلار، ما نمی توانیم واحد های CyberPower را به اندازه کافی برای استفاده در خانه یا محیط دفتر کوچک توصیه کنیم.
 
خط AVR Smart LCD Mini-Tower در حال حاضر بهترین قیمت در صنعت است، زیرا شما باتری بزرگ (که می تواند به آسانی جایگزین کاربر برای کمتر از 50 دلار باشد)، پورت های محافظت از پیکربندی چندگانه (Power، Ethernet ، coax)، نرم افزار مدیریت عالی (هر دو به تنهایی نرم افزار دسکتاپ و نرم افزار مدیریت رایگان شبکه را بسته به نیاز خود) و عامل شکل جذاب با پانل LCD آسان برای خواندن.
این مدل ها از 850VA تا 1500VA، با بهترین مدل فروش 1350VA مدل برای حدود 122 دلار است. ما از مدل کمی 1500 وات (130 دلار) در سرور خانه ما و ایستگاه کاری اصلی ما استفاده می کنیم. طراحی و ویژگی اصلی در سراسر خط AVR، یکسان است، و مدل کوچک 850VA کوچکتر از اندازه کوچک، همچنان همان تعداد پورت ها و ویژگی ها را به عنوان مدل 1500AV دارد، فقط با کاهش زمان اجرا به دلیل باتری کوچکتر.
حالا شما ممکن است بپرسید: "من تعداد کمی از واحدهای کوچک UPS را با قیمت 80 دلار با قدرت پایین تر و عامل شکل کوچکتر پیدا کرده ام. چرا من یکی از آنها را نمی گیرم؟ اکثر واحدهای سبک کوچکتر آجری خط تعاملی نیستند. به یاد داشته باشید از بخش فوق جزئیات انواع UPS واحد که خط تعاملی بدان معنی است که واحد به اندازه کافی پیچیده برای رسیدگی به کاهش فشار و تغییر ولتاژ در خط بدون لغزش به باتری. با توجه به این که اکثر وقفه های برق دقیقا این نوع هستند (و نه خاموشی های تک خال خیره کننده)، یک واحد تعاملی خطی برای تصحیح فشارهای خازنی و بروز رسانی بدون پرداخت مالیات و تخلیه باتری مناسب است. علاوه بر این، اگر شما خاموش شدن را داشته باشید، یک واحد با رتبه 1000VA + مطمئنا شما را اطمینان می دهد که توانایی کافی برای انجام کارهایی که انجام می دهید، به اندازه کافی کار می کند، سیستم را به آرامی خاموش کنید، و در اکثر حالت ها (با توجه به اینکه خاموش شدن ها عموما کوتاه مدت هستند ) حتی قدرت کافی برای از بین بردن تا زمانی که چراغ ها دوباره روشن شوند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.