فروشگاه اینترنتی تکین مال

فروشگاه اینترنتی تکین مال

فروشگاه اینترنتی تکین مال

فروشگاه اینترنتی تکین مال

بهترین مادربوردهای 2019

بهترین مادربوردهای 2019


بهترین مادربوردها برای نصب قطعات کامپیوتری ارزشمند شما :

ماردبورد

 مسلماً بهترین مادربوردهایی که تولید می‌شوند به اندازه بهترین پردازنده‌ها یا کارت‌های گرافیک جلب توجه نمی‌کنند که این موضوع باعث تاسف است. مادربورد مهم ترین بخش یک کامپیوتر است و با توجه به تکنولوژی‌های جدید، مادربوردهای برتر ستون فقرات اصلی برترین کامپیوترها هستند. یک مادربورد خوب با استفاده مناسب از سخت افزار کامپیوتر و بهینه سازی آن باعث می‌شود که این سخت افزار به حداکثر پتانسیل خودش برسد. حتی می‌تواند با انجام اعمالی مثل اورکلاک کردن، باعث افزایش سرعت پردازنده شما شود .

از آنجایی که مادربورد نقشی مهم و حیاتی در ساختار کامپیوتر دارد، باید سعی کنید که همیشه بهترین مادربوردها را انتخاب کنید. اگر به دنبال گزینه‌های ارزان و نامناسب باشید احتمال این که با مشکل روبرو شده و مجبور شوید کل ساختار کامپیوترتان را بازسازی کنید زیاد است. پس سعی کنید همان بار اول بهترین مادربورد را تهیه کنید تا از دردسرهای تعویض مادربورد در امان بمانید.
اما در حال حاضر ده‌ها مدل مادربورد در بازار وجود دارد و همین باعث شده انتخاب برای کاربران کمی سخت شود. به همین دلیل ما در این مطلب لیستی از برترین مادربوردهای موجود در بازار را برای شما تهیه کردیم تا بتوانید بهترین مادربوردهایی که امتحان خودشان را پس داده‌اند، انتخاب کنید. این مادربوردها طوری طراحی شده‌اند که تمام نیازهای کاربران را پوشش دهند و در عین حال ماندگاری بالایی داشته باشند.


بهترین مادربورد اینتل: Z390 Aorus Pro Wifi

Z390

امکانات کامل و قیمت مناسب

 مشخصات فنی:

ATX
Socket: LGA-1151 8th and 9th-gen only 
Chipset: Intel Z390
Memory support: 4 x DIMM sockets up to 64GB
Multi-GPU support: Nvidia 2- and 4-way GPU SLI, AMD 2-, 3- and 4-way CrossFire
Features: 2 x PCIe M.2 (Key M), reinforced PCIe

وقتی شرکت اینتل پلتفرم Coffee Lake Refresh را راه اندازی کرد و وعده تولید بهترین پردازشگرها برای گیمینگ را داد، همه ما یقین داشتیم باید منتظر مادربوردهایی باشیم که به تحقق این وعده عمل کنند؛ و حالا شاهد عرضه‌ی مادربورد Z390 Aorus Gaming Pro Wifi هستیم، که یکی از بهترین مادربوردهای موجود در بازار است. این مادربورد که با ویژگی‌ها و امکاناتی مناسب گیمینگ طراحی شده، دارای امکاناتی همچون اسلاید PCIe تقویت شده و تنظیم نور RGB است. این بهترین مادربورد شرکت اینتل در حال حاضر در بازار موجود و قابل خریداری است.

بهترین مادربورد اینتل: Asus ROG Maximus XI Code Z390 Gaming

ASUS ROG

 

مشخصات فنی:

ATX
Socket: LGA-1151 8th and 9th-gen only
Chipset: Intel Z390
Memory support: 4 x DIMM sockets up to 64GB
Multi-GPU support: Nvidia 2-way GPU SLI, AMD 2-, 3-way CrossFire Features: 2 x PCIe M.2 (Key M), Improved power delivery, Dedicated water pump headers

 همراه با امکانات کامل
 شیلد I/O از پیش نصب شده
 بسیار گران قیمت

گاهی اوقات کاربر در هنگام خرید یک کامپیوتر جدید حاضر به خرید گران قیمت ترین تجهیزات برای رسیدن به بهترین کارایی است. در چنین مواقعی مادربورد گیمینگ ROG Maximus XI Code Z390 Asus گزینه مناسبی محسوب می‌شود. این مادربورد تمام امکانات لازم برای پشتیبانی از پردازشگرهای جدید نسل Coffee Lake Refresh را دارد و به نظر می‌رسد برای ایجاد بهترین نور RGB از کل فضای مدار این مادربورد استفاده شده است.

بهترین مادربورد ارزان قیمت اینتل: Gigabyte Z390 UD

Z390 UD

 مشخصات فنی:

ATX
Socket: LGA-1151 8th and 9th-gen only 
Chipset: Intel Z390
Memory support: 4 x DIMM sockets up to 64GB
Multi-GPU support: AMD 4-way CrossFire
Features: 1 x PCIe M.2 (Key M), software-controlled case fans, up to 4,000MHz memory

 استفاده از تکنولوژی Coffee Lake Refresh با قیمتی مناسب
 مقرون به صرفه
 پورتThunderbolt 3 
 بدون SLI

همانطور که گفتیم در حال حاضر فناوری Coffee Lake Refresh به بازار عرضه شده و مسلماً خیلی از کاربران به دنبال بهره گیری از آن هستند اما ممکن است قادر به پرداخت هزینه مادربوردهای گران قیمت نباشند. اگر این موضوع برای شما هم صدق می‌کند، بهتر است نگاهی به مادربورد Gigabyte Z390 UD داشته باشید. هر چند از نظر پشتیبانی و ارتقای RGB و وای فای، این مادربورد به مدل‌های قبلی نمی‌رسد اما ارزش و کارایی بالایی دارد. با تهیه این مادربورد امکانات اساسی و مهم را در دسترس خواهید داشت ولی در عین حال امکاناتی مثل SLI یا اسلات M.2 اضافه را حذف می‌کنید. اگر گیمر هستید و بودجه برای شما اهمیت دارد، Gigabyte Z390 UD بهترین گزینه برای شماست.

بهترین مادربورد Micro-ATX اینتل: MSI MPG Z390M Gaming Edge AC

GAMING MOTHERBOARD

 

مشخصات فنی:

Micro-ATX
Socket: LGA-1151 8th and 9th-gen only
Chipset: Intel Z390 
Memory support: 2 x DIMM sockets up to 32GB
Multi-GPU support: SLI/CrossFire
Features: 2 x PCIe M.2 (Key M), DDR4 boost, PCI-E Steel Armor, Audio Boost 4 with amplifier

 کوچک و قوی
 زیبا و خوش استایل
 با امکانات کامل
 گران قیمت

اگر به دنبال گزینه‌ای قابل رقابت با سایر گزینه‌ها هستید و فضای اضافه روی میز کارتان ندارید احتمالاً مادربوردهای Micro-ATX و مدل MSI MPG Z390M Gaming Edge AC این مادربوردها گزینه خوبی برای شماست. با تهیه این گزینه، یک مادربورد Micro-ATX به همراه تمام امکاناتی که یک ATX فول سایز دارد را دریافت خواهید کرد اما با قیمتی مناسب تر. این مادربورد علیرغم کاهش سایز، دو اسلات M.2، پشتیبانی از Crossfire و SLI و همینطور تکنولوژی Intel Coffee Lake Refresh را دارد. پس اگر به دنبال مادربوردی با ابعاد کوچک تر هستید، حتماً این گزینه را در نظر داشته باشید.

بهترین مادربورد Mini-ITX اینتل: Asus ROG Strix Z390-I Gaming

MINI ITX

مشخصات فنی:

Mini-ITX 
Socket: LGA-1151 8th and 9th-gen only
Chipset: Intel Z390 
Memory support: 2 x DIMM sockets up to 64GB
Multi-GPU support: N/A
Features: 2 x PCIe M.2 (Key M), Double capacity memory, USB 3.1 Gen 2 front connector, Asus Aura Sync

 کوچک و درخشان
 ظرفیت حافظه بالا
 گران قیمت

اگر نیاز به مادربوردی کوچک دارید که اختلالی در ویژگی‌ها و امکانات کلیدی پردازشگر کامپیوترتان ایجاد نکند، باید مادربورد Asus ROG Strix Z390-I Gaming را مد نظر داشته باشید. با این مادربورد قدرت و امکانات سیستم شما کمتر نخواهد شد. خوشبختانه به لطف تکنولوژی دوبرابر کردن ظرفیت حافظه Asus، در این مادربورد که کوچکترین مادربورد بازار است، 64گیگابایت حافظه رم در اختیار خواهید داشت. متاسفانه این مادربورد هم مثل بیشتر بوردهای Z390 قیمت بالایی دارد، پس این نکته را هم در نظر داشته باشید.

بهترین مادربورد AMD: Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wi-Fi

X470

مشخصات فنی:

ATX
Socket: AM4
Chipset: AMD X470
Memory Support: Dual-Channel 4 x DDR4 3,600MHz up to 64GB
Multi-GPU support: Quad-GPU SLI, CrossFire
Features: 2 x M.2 (Key M), Q-Flash, Multi Zone RGB lighting

 

 درخشان و زیبا
 قابلیت توسعه زیاد
 گران قیمت

گیگابایت با عرضه مادربورد X470 Aorus Gaming 7 Wi-Fi مهارت خودش در طراحی مادربورد را به تصویر کشیده است. این ماربورد با داشتن چیپ‌ست AMD X470، پشتیبانی کاملی از پردازنده‌های جدید نسل دومِ AMD Ryzen فراهم می‌کند و برای افرادی که به دنبال کارهای Team Red هستند، این مادربورد بهترین انتخاب محسوب می‌شود. بعلاوه، این مادرر بورد از تکنولوژی Quad-GPU SLi و رم فوق العاده سریع (تا 3600 مگاهرتز) پشتیبانی می‌کند و همچنین مجهز به نوردهی RGB مالتی زون (multi-zone) است.

بهترین مادربورد ارزان قیمت AMD: MSI X470 Gaming Plus

470 GAMING PLUS

 مشخصات فنی:

 

ATX
Socket: AMD AM4
Chipset: AMD X470
Memory Support: Dual-Channel 4 x DDR4 3,466MHz up to 64GB
Multi-GPU support: Crossfire Features: 2 x PCIe M.2 Key M


 قیمت خیلی خوب
 قابلیت توسعه زیاد
 نیاز به کیس بزرگتر
 مناسب گیم

مدتهاست که AMD از نظر تولید محصولاتی با قیمت مناسب پیشرو است و در سال 2018 هم این شرایط تغییر نکرده است. مادربورد MSI X470 Gaming Plus که در تبلیغات به عنوان مادربوردی اختصاصی برای گیمرها معرفی شده دارای امکاناتی همچون دو اسلات PCIe M.2، دکمه‌های افزایش کارایی سریع است و این اطمینان را ایجاد می‌کند که شما همواره بهترین‌ها را در اختیار خواهید داشت. و با توجه به این که این مادربورد مخصوص گیمرها طراحی شده، مجهز به نوردهی RGB فوق العاده‌ای است که حتی از طریق گوشی هوشمند هم قابل تنظیم است.

بهترین مادربورد Micro ATX AMD: ASRock B450M-HDV

ASROCK HDV

 

 مشخصات فنی:

 

Micro ITX
Socket: AMD AM4
Chipset: AMD Promontory B450
Memory Support: Dual-Channel 2 x DDR4 3,200MHz up to 32GB
Multi-GPU support: No
Features: ASRock Super Alloy build, 1 x M.2, ASRock Live Update


 کوچک و باامکانات
 مقرون به صرفه
 پشتیبانی از رم 3200 مگاهرتز
 فقط دو اسلات DIMM

این روزها کامپیوترهایی با فرم فاکتور کوچک طرفدار زیادی دارند و طراحی ASRock B450M-HDV هم با توجه به این موضوع انجام شده است. هر چند این مادربورد مجهز به SLI نیست و فقط تا 32 گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کند، اما به دلیل قیمت پایین باز هم جذاب و کاربرپسند است. این مادربورد دارای یک اسلات برای یک NVMe SSD و چهار پورت USB 3.1 نسل 1 است. اگر به دنبال تهیه یک کامپیوتر مخصوص گیمینگ با هزینه‌ای کم هستید، این گزینه بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود.

بهترین مادربورد AMD Mini-ITX: ASUS ROG Strix X470-I

X470

 مشخصات فنی:

Mini-ITX
Socket: AMD AM4 
Chipset: AMD X470
Memory Support: Dual-Channel 2 x DDR4 3,466MHz up to 32GB
Multi-GPU support: No
Features: 1 x PCIe M.2 Key M


 پشتیبانی رم دوکاناله
 سازگاری با M.2
 تا 32گیگابایت رم
 ابعاد کوچک، کارایی بالا

Asus با معرفی مادربورد ROG Strix X470-I قصد دارد ثابت کند که حتی در پکیج‌های کوچک هم می‌توان امکاناتی بزرگ و بی نظیر عرضه کرد. در این مادربورد کوچک که مجهز به جدیدترین و بهترین چیپ‌ست AMD است، همه چیز با در نظر گرفتن کارایی طراحی شده است حتی در BIOS این مادربورد، قبل از این که وارد سیستم عامل ویندوز شوید، می‌توانید یک تست فشار برای اورکلاک انجام دهید. این بورد که مجهز به تکنولوژی کارت صدای M.2 Audio Combo است بسیار فراتر از محدودیت‌های فرم فاکتور Mnii-ITX طراحی شده و می‌توانید در آن SSDی M.2 NVMe خودتان را نصب کنید.

بهترین مادربورد سری X اینتل: ASRockX299 Taichi

 

X299

 

 مشخصات فنی:


ATX
Socket: LGA-2066
Chipset: Intel X299
Memory Support: Quad-Channel 8 x DDR4 4,400MHz up to 128GB 
Multi-GPU support: Nvidia 3-Way SLI, AMD 3-Way CrossFireX
Features: 3 x PCIe M.2 Key M

 پشتیبانی از حافظه بسیار زیاد
 دارای اسلات برای 8 ماژول رم
 قیمت بالا
 افزایش سرعت حافظه تا فرکانس کاری 4400مگاهرتز

در حال حاضر پردازنده‌های سری X به بازار عرضه شدند و اگر شما تمایل به استفاده از امکانات این پردازنده‌ها دارید باید از یک مادربورد سری X استفاده کنید. مادربورد ASRock X299 یک انتخاب فوق العاده است که پشتیبانی آن از اورکلاک حافظه، باعث افزایش سرعت تا 4400 مگاهرتز می‌شود و 8 اسلات مختلف برای ماژول‌های حافظه دارد. این مادربورد تا 128 گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کند؛ پس این مادربورد با یک پردازشگر سری X و با یک کارت گرافیک خوب قطعاً یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار محسوب می‌شود.

بهترین مادربورد AMD با پشتیبانی از Ryzen Threadripper:ASRock X399 Professional Gaming sTR4
مادربوردی که رویاهای AMD را محقق می‌کند.

X399

 مشخصات فنی:


ATX
Socket: sTR4
Chipset: AMD X399
Memory Support: Dual -Channel 4 x DDR4 3,200MHzup to 128GB
Multi-GPU support: 4-Way SLI, AMD Quad CrossFireX
Features: 1 x U.2, 3 x PCIe M.2Key M

 فوق العاده گران قیمت

 نور RGB فوق العاده

اگر از جمله افرادی هستید که پول زیادی دارند و حاضر به پرداخت هر هزینه‌ای برای یک مادربورد خوب هستند، مادربورد حرفه‌ای مخصوص گیمینگ Ryzen Thredripper X399 گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود. این مادربورد از پیکربندی Crossfire یا SLI 4راهه پشتیبانی می‌کند و امکان ارتقای آن با حافظه DDR4 128 گیگابایتی وجود دارد. همچنین این مادربورد نورپردازی RGB فوق العاده‌ای که توجه هر کسی که در اتاق باشد را به خود جلب می‌کند.
اگر پردازنده کامپیوترتان را به پردازنده نسل دوم Ryzen Threadripper ارتقاء دهید باز هم می‌توانید از این مادربورد استفاده کنید اما برای انجام این کار باید BIOS آن را آپدیت کنید.

آشنایی با اصطلاحات :

اگر آشنایی چندانی با عواملی که باعث می‌شوند یک مادربورد جزء بهترین‌ها باشد، ندارید در این قسمت اطلاعاتی کلی در اختیار شما قرار می‌دهیم که به روشن تر شدن این موضوع کمک زیادی می‌کنند. مادربوردها با فرم فاکتورهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که متداول ترین آنها ATX و Micro ATX است. اما فرم فاکتورهای دیگری هم موجود هستند مثل mini ITX و E-ATX. البته نیاز به نگرانی درباره فرم فاکتور نیست چون خیلی از کیس‌های کامپیوتری از چندین فرم فاکتور پشتیبانی می‌کنند.
در این لیست ما به جزئیاتی درباره نوع سوکتی که هر مادربورد دارد، پرداختیم. سوکت بخشی از مادربورد است که CPU در آن قرار می‌گیرد. معمولاً پردازشگرهای جدیدتر اینتل از LGA 1151 یا 2066 استفاده می‌کنند و معماری AMD Ryzen هم برای چیپ‌ست AM4 طراحی شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.